Friday, April 11, 2014

Inside Istanbul: Kadıköy - Çikolata Dükkanı, Pappa Cafe, Baylan

Moda- Çikolata Dükkanı

























Kadıköy'ü çok seviyorum. Her zaman benim için ayrı, özel bir tarafı var. Geçtiğimiz günlerde vapura atlayıp
Moda Caddesi'ne gittim. Uzun zaman önce gözüme kestirdiğim Çikolata Dükkanı'na uğradım ve bir kutu
el yapımı çikolata ile ayrıldım. Krokanlı, hindistan cevizli truffe, çilekli ve fındıklı olanlarından aldım. O kadar
lezzetli geldiler ki; bir sonraki gidişimi iple çekiyorum. Eğer siz de çikolata seviyorsanız kesinlikle Çikolata
Dükkanı'na uğramalısınız ve birkaç çeşit çikolata almalısınız. Hepsinin tadı yoğun ve Belçika'dan, İsviçre'den
gelen çikolataları hiç aratmıyor. Özellikle sütlü çikolata ve truffe sevenler için bu adres bir yere not edilmeli!

-- Caferağa Mah. Yenifikir Sok. No:1 Kadıköy


mutluluğun resmi!



























Pappa Cafe


























Aynı gün uğradığım bir diğer adres de; Pappa Cafe idi. Moda Caddesi üzerinde yürürken solda Bademaltı
Sokak'tan sapıp karşınıza ilk çıkan paralel sokağa giriyorsunuz; yani Ruşenağa Sokak. Orada yer alan sıcak
samimi havasıyla ilk anda kalbimi kazanan bu minik kafede çay, kahve içebilirsiniz; sakince kitap 
okuyabilirsiniz. İç kısımda taze poğaçalar, sandviçler, kekler ve kişler var. Ama en çok da pembe renkte
olan ve kavanozlarda ikram edilen tatlılalarından tavsiye ederim! "Rahatça kahvemi içebileceğim, minik tatlı
kafeler arıyorum" diyenlerdenseniz; Pappa Cafe'ye bir an önce uğrayın.

-- Ruşenağa Sok. No:18 Moda

Eskici Dükkanı



























Aynı sokak üzerinde yer alan bir diğer yer de; Eskici Dükkanı. Eviniz için ikinci el eşya arıyorsanız, aklınıza
gelebilecek birçok şeyi bir arada bulabileceğiniz bu dükkana da uğrayın.

Baylan - kup griye!


























Son olarak size bahsedeceğim yer; gayet tanıdık bildik Baylan Pastanesi! Uzun yıllardır kalbimin bir
köşesinde yer alıyor bu güzel pastane. Umarım diğer pastaneler gibi kapanmaz bir gün.
Gitmişken bir kup griye söyleyin, yanına da taze demlenmiş çay. Çıkarken de birkaç tane makaronundan
almayı unutmayın.
--Hayatımda hiç makaron yememiştim fakat geçtiğimiz günlerde evimize gelen tatlı insanlar
bize Ladurée dan ve Baylan'dan makaron getirmişler. Umduğumdan daha çok sevdim. Bundan böyle arada
yerim :)

**
This Inside Istanbul column is for Turkish readers. I wrote about a chocolate store for chocolate 
lovers; which name is Çikolata Dükkanı. Another cafe is Pappa Cafe in Moda, where you can find a 
cozy & peaceful athmosphere while reading your book, and sipping your coffee. Also near this cafe
you can find a second hand stuff store; Eskici Dükkanı. Laslty, a french-style patisserie; Baylan where
you can eat the most delicious desserts!



instagram / flickr  facebook




No comments:

Post a Comment

Thanks for sharing your thoughts with me!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...